معرفی انواع یراق آلات شیشه سکوریت | جهان نما بالکن

شرکت مهندسی جهان نما بالکن

با 10 سال تجربه در زمینه تولید و نصب بالکن شیشه ای در ایران

شما اینجایید

  • 343

  • 1401/06/01

  • 0

معرفی انواع یراق آلات شیشه سکوریت

معرفی انواع یراق آلات شیشه سکوریت

دسته های مربوط:


در صنعت ساخت و ساز و بخش ساختمانی یکی از مواردی که میتواند کیفیت ساخت پروژه تا حد بسیار تاثیرگذاری بالا ببرد استفاده از یراق آلات میباشد.

یراق آلات شامل کیفیت های مختلفی در بازار هستند. از یراق الات های وارداتی آلمانی و ترکی با کیفیت گرفته تا یراق آلات وارداتی کم کیفیت و یا یراق آلات ساخت ایران که شامل کیفیت های متفاوتی هستند.

امروزه یراق آلات در بخش های مختلفی مانند شیشه بالکن،پارتیشن شیشه ای،کابین دوش،کابینت ها و سایر محصولات کاربرد وسیعی دارند،به همین علت انتخاب یراق آلات مناسب اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

از انواع یراق آلات به کار رفته در این نوع محصولات میتوان به استوپر،قفل،بست،لولا ،دستگیره،ریل اتصال دهنده ها اشاره کرد.

در مقاله ای که توسط تیم جهان نما بالکن تهیه شده است به معرفی انواع  یراق آلات و اهمیت کیفیت آن ها در پروژه های ساختمانی خواهیم پرداخت.

عامل بسیار مهم در کیفیت یراق آلات،آلیاژ مورد استفاده در آن میباشد،هر مقدار که آلیاژ مرغوب تری در آن به کار رفته باشد در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بسیار بیشتری خواهد داشت.

1) قفل

قفل یکی از پر کلربردترین یراق آلات در ساختو ساز میباشد،قفل وسیله مخصوصی است که اغلب به وسیله کلید باز و بسته می شود و بایدجنس استیل ضد زنگ  باشد تا مقاومت خوبی از خود نشان دهد.این یراق آلات که در شکل ها و طرح های متفاوتی ساخته میشود.

همچنین میتوان در ساخت آن از سرب و آلومینیوم هم استفاده کرد، بسته به محلی که درب قرار می‌گیرد و کاربری آن می‌توان از نوع تک لنگه یا دو لنگه ای، کشویی، اتوماتیک و…. استفاده کرد.

2) لولا

لولا قطعه‌ای است که دارای مفصل می باشد و دو طرف وسیله را به هم متصل میکند. این اتصال به نحوی است که دو طرف وسیله می تواند حول محور لولا تا چندین درجه چرخش داشته باشد.

از لولاهای شیشه سکوریت میتوان در جاهای مختلفی استفاده کرد و کاربردهای مختلفی میتواند داشته باشد.

ولی پر استفاده ترین کاربرد آن در متصل کردن لنگه های درب و پنجره به چارچوب میباشد.

لوله های شیشه سکوریت را میتوان با متریال های مختلفی ساخت به کار رفته در ساخت که می توان به استیل، آهن، روکش کروم، استیل طلایی و نقره ای اشاره کرد. به دلیل استفاده و کاربرد زیاد شیشه سکوریت، یراق آلات آن نیز باید متنوع بوده و متناسب با کاربری شیشه سکوریت انتخاب شوند.

3) استوپ 

یکی از مهم ترین عواملی که میتواند بر روی باز و بسته شدن نرم و روان درب موثر باشد سرما و گرما است.

در واقع استوپ شیشه ابزاری است که این فراین.

د را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد و باعث میشود درب به راحتی و ایمنی کامل باز و بسته شود.

استوپ ها در دو مدل ساخته میشوند،مدل روکار و مدل توکار.

برای نصب و جاسازی استوپ تو کار لازم به کندن زمین است  که مقاومت بسیار بالاتری نسبت به مدل های روکار دارد،استوپ روکار نیز برای شیشه‌های دودبند و همچنین شیشه فروشگاه‌ها استفاده می شود در نصب این است نیاز به حفر و کندن زمین نیست اگر به توپ آسیبی وارد شود بر عملکرد لوله ها تاثیر مستقیمی دارد.

قبل از خرید یراق آلات برای پروژه های ساختمانی،شما خواننده گرامی باید به چند نکته بسیار مهم دقت کنید تا بتوانید از پروژه خود کیفیت بالایی را دریافت کنید،در ادامه به معرفی چند مورد مهم خواهیم پرداخت

آگاهی از سبک و نوع پروژه

از نکات مهم در خرید یراق آلات این میباشد که شما نسبت به پروژه و کاری که قصد دارید انجام بدید اطلاع کاملی داشته باشید تا در نهایت باعث خرید هدفمند شما بشود.

به عنوان مثال شما هنگام خرید شیشه بالکن با انواع مختلفی از شیشه بالکن ها مثل کشویی،تاشو و ... روبرو هستید پس با انتخاب و اطلاع از پروژه ای که میخواهید انجام دهید میتوانید در خرید یراق آلات انتخاب مناسب تری هم داشته باشید.

خرید یراق الات مرغوب و با کیفیت از شرکت های معتبر

از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد خرید و تهیه محصولات با کیفیت میباشد. به دلیل اینکه انجام صحیح پروژه شما رابطه مستقیمی با استفاده از همین یراق آلات میباشد پس کیفیت این محصولات بسیار مهم میباشد.

دریافت مشاوره از متخصصین

برای اینکه از هر نظر آسوده خاطر باشید که یراق آلات شما مناسب و با کیفیت هست،حتما باید از افراد دارای تخصص در بخش مورد نظر مثل افراد متخصص در حوزه بالکن شیشه ای باید مشاوره دریافت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

شرکت جهان نما بالکن همواره در پروژه های خود از یراق آلات بسیار با کیفیت ساخت کشور ترکیه استفاده میکند تا دوام و کیفیت پروژه های خود را برای مشتریان تضمین کند.

جهت هر گونه سوال و یا دریافت مشاوره میتوانید از طریق شماره های درج شده در وب سایت جهان نما بالکن با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

"ارسال نظر"

پاسخ به

تماس با کارشناس

0912 958 6181

اینستاگرام واتساپ