معرفی و نحوه ساخت شیشه دوجداره | جهان نما بالکن

شرکت مهندسی جهان نما بالکن

با 10 سال تجربه در زمینه تولید و نصب بالکن شیشه ای در ایران

شما اینجایید

  • 315

  • 1401/11/26

  • 0

معرفی و نحوه ساخت شیشه دوجداره

معرفی و نحوه ساخت شیشه دوجداره

دسته های مربوط:

معرفی شیشه دوجداره

در این وبلاگ که توسط  تیم جهان نما بالکن تهیه شده است قصد داریم به نحوه ساخت و تولید یکی از بهترین و پرکاربرترین محصولی که ساخته شده بپردازیم.

 شیشه های دوجداره یکی از پر کاربردترین محصولات در صنعت ساختمانی میباشد که در زندگی ما انسان ها تاثیر بسیار مثبتی گذاشته است.

در چند دهه اخیر استفاده از شیشه های مختلف به خصوص شیشه های دوجداره در ساختمان ها بسیار مورد استفاده معماران و طراحان دکوراسیون قرار گرفته است،چرا که شیشه های دوجداره میتوانند عملکرد و مزایای بسیار فوق العاده ای را با خود به همراه داشته باشند.

دلیل توجه به شیشه ها در صنعت ساختمان سازی عوامل بسیار زیادی دارد،مانند تامین به اندازه نور محیط،ارتباط بصری مناسب با اجزای مختلف خانه و ... که در ادامه این مقاله که توسط تیم جهان نما بالکن تهیه شده است به سایر مزایای شیشه دوجداره خواهیم پرداخت.

شیشه ها در رنگ ها و مدل های مختلفی تولید و عرضه میشوند،در بین رنگهای تولید شده، شیشه دوجداره دودی برای پنجره ها بسیار پرطرفدار و شناخته شده است.

شما میتوانید با داشتن شناخت صحیح از نور و همچنین انتخاب شیشه مناسب میتوان بر زیبایی فضا، آرامش ساکنین و هزینه های سرمایش و گرمایش ساختمان، تاثیر قابل توجهی گذاشت. 

از مزایای جالبی که این محصول دارد این است که میتوان بسته به نوع کارکرد و نیاز شیشه های دوجداره را در ضخامت های مختلف و انواع گوناگون (شیشه سکوریت، شیشه لمینت و …) تولید کرد که توسط اسپیسر (جداکننده) از یکدیگر با فاصله کم و به صورت موازی جدا شده و فضای خالی بین آنها با گازی مخصوص به نام آرگون پر میشود. این نوع شیشه در پنجره های دوجداره کاربرد دارد.

متریال مورد استفاده در ساخت شیشه های دوجداره

در ساخت شیشه های دوجداره از مواد گوناگونی نسبت به سایر شیشه های معمولی استفاده میشود که استفاده از همین مواد باعث افزایش سطح مقاومت و کارایی شیشه دوجداره نسبت به شیشه معمولی میشود،در ادامه به معرفی متریال های ساخته شده در شیشه دوجداره اشاره خواهیم کرد.

1)گاز آرگون

2)سوپاپ ورودی و خروجی گاز آرگون

3)چسب ثانویه یا پولی سولفاید

4)شیشه تکجداره

5)چسب اولیه یا بوتیل

6)رطوبتگیر شیشه (سیلیکاژل یا دسیکنت)

7) اسپیسر آلومینیومی یکپارچه

کاربرد اسپیسر برای ایجاد فاصله بین شیشه استفاده میشود که در دوحالت برش خورده و خم قابل استفاده است.،در نوع برش خورده می بایست از کانکتورهای مناسب استفاده گردد.

8)کانکتور آلومینیومی یا اسپیسر

پس از مونتاژ شدن چهار طرف اسپیسر آلومینیومی و خم شدن آن در نقطه ی باقیمانده اسپیسر با استفاده از کانکتور به هم وصل می شوند. قاعدتا کانکتور در اسپیسر دستی به علت از گوشه پلاستیکی استفاده نمی شود.

این ها همگی اجزای تشکیل دهنده شیشه دوجداره هستند که استفاده از متریال با کیفیت در ساخت این محصول میتواند روی کارکرد و عمر آن تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

شیشه دوجداره

مدل های شیشه دوجداره

شیشه دوجداره سکوریت :

این مدل از شیشه های دوجداره که در ساخت آن از شیشه های سکوریت استفاده شده است برای محل های پرخطر و پر تردد در نظر گرفته می شود . شیشه سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تیکه های بزرگ و خطرناک شیشه نمی گردد .شیشه های جانبی خودروها از نوع سکوریت است در نتیجه میتوان از این مدل شیشه های دوجداره در ساختمان ها و محل های پر رفت و آمد استفاده کرد.

شیشه پنجره دوجداره لمینت :

شیشه دوجداره لمینت که امنیت و مقاومت بسیار بالایی دارند و نحوه تولید آن ها در کارخانه به این گونه میباشد که شیشه از دو جداره شیشه ساده به ضخامت ۳ میلی متر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده است .شیشه لمینت در موقع برخورد مانع سخت به آنها خرد نشده و تنها ترک بر می دارد . شیشه های جلو و عقب خودروها از نوع لمینت است و به همین دلیل از این مدل شیشه های دوجداره حتما باید در محل های پر رفت و آمد استفاده شود تا هیچ گونه آسیب جانی برای افراد نداشته باشد.

نحوه تولید شیشه دوجداره


"ارسال نظر"

پاسخ به

تماس با کارشناس

0912 958 6181

اینستاگرام واتساپ