معرفی انواع شیشه های دکوراتیو | جهان نما بالکن

شرکت مهندسی جهان نما بالکن

با 10 سال تجربه در زمینه تولید و نصب بالکن شیشه ای در ایران

شما اینجایید

  • 175

  • 1401/09/08

  • 1

معرفی انواع شیشه های دکوراتیو

معرفی انواع شیشه های دکوراتیو

دسته های مربوط:

شیشه دکوراتیو چیست؟

در سال‌های اخیر استفاده از شیشه دکوراتیو رواج زیادی پیدا کرده است. این نوع از شیشه‌ها کاربردهای مختلفی دارند و استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل، باعث ایجاد محیطی زیبا و دلنشین خواهد شد. لوازم گوناگونی در ایجاد دکوراسیون داخلی نقش دارند که یکی از آن‌ها شیشه دکوراتیو می‌باشد. در این مطلب قصد داریم به کاربرد این نوع از شیشه ها، مزیت استفاده از آن‌ها و قیمت‌شان بپردازیم و به یک سوال مهم در خصوص تولید شیشه دوجداره دکوراتیو پاسخ دهیم

شیشه ها از قرن های گذشته در زندگی ما انسان ها نقش پر رنگی ایفا میکردند،به خصوص که در سال های اخیر استفاده از شیشه های دکوراتیو به دلیل زیبایی آن استفاده های بسیار گسترده تری پیدا کرده اند.

شیشه های دکوراتیو کاربردهای مختلفی دارند که در این مقاله که توسط تیم جهان نما بالکن تهیه شده است به معرفی کامل شیشه دکوراتیو خواهیم پرداخت.

شیشه های دکوراتیو مدلی از شیشه میباشند که دارای طرح،رنگ،برش و شکل های مختلفی هستند.

بیشترین کاربرد شیشه های دکوراتیو در صنعت ساختمانی میباشد و برای دکوراسیون داخلی ادارات و منزل به شدت کاربرد دارد.

شیشه دکوراتیو


بیشتر شیشه های دکوراتیو عرضه شده در بازار شامل  مدل های مات،شفاف،رنگی و دارای شکل هستند که تمامی این طرح ها زیبایی بصری شیشه های دکوراتیو را نسبت به شیشه های عادی دو چندان میکند.

در ادامه مقاله به معرفی انواع مدل های شیشه های دکوراتیو که در بازار و جامعه پر کاربرد و محبوب هستند میپردازیم که شامل لاکوبل،لمینت،سند بلاست و چاپ دار و ... هستند

قبل از این که به معرفی مدل های پرطرفدار شیشه لمینت بپردازیم گفتن این نکته ضروری است که در صورت درخواست شما امکان ساخت شیشه های دکوراتیو به صورت دوجداره وجود دارد.

همانطور که اطلاع دارید استفاده از شیشه های دوجداره به دلیل مزیت های بسیار زیادی که دارند مانند عایق صوتی و جلوگیری از ورود سرو صدا و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت ساختمان دارند.

شیشه‌های دکوراتیو در کارگاه‌های ساخت شیشه دوجداره و توسط فرآیندهایی مانند رنگ‌آمیزی به تولید می‌رسند. نکته مهم در ساخت این گونه شیشه های این میباشد که استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب، استفاده از ماشین آلات و متد روز دنیا و… در تولید یک محصول با کیفیت نقش بسیار موثری دارد.

معرفی انواع شیشه های دکوراتیو


شیشه سند بلاست

شیشه های سند بلاست از محبوب ترین نوع شیشه های دکوراتیو هستند،نحوه ساخت این گونه شیشه ها به این صورت میباشد که با پاشیدن شن بر روی شیشه و انجام فرایندهای مختلف باعث میشود شیشه مات شود.

شیشه های سند بلاست بیشتر در حمام،سرویس های بهداشتی یا دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین شما میتوانید بر روی شیشه های سند بلاست طرح مورد علاقه خود را بزنید و محیط را از حالت یکنواختی در بیاورید.

شیشه سند بلاست رنگی

نحوه تولید این گونه شیشه ها به این صورت است که پس از انجام فرایندهای سند بلاست،به روش های مخصوصی رنگ آمیزی میشود.

شیشه لاکوبل

در واقع شیشه لاکوبل مدلی از شیشه است که پس از رنگ کردن آن را با یک لایه pvc میپوشانند،کاربرد لایه pvc در شیشه لاکوبل این است که باعث مقاومت بیشتر آن و همچنین حفظات از رنگ شیشه است.

این شیشه ها به صورت مات و شفاف در بازار وجود دارند. البته این شیشه ها به طور معمول مات هستند.

شیشه چاپ دار

شیشه های چاپ دار از مدل های جذاب شیشه های دکوراتیو هستند،در این مدل شما هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب طرح دلخواه خود ندارید و در صورت انتخاب، طرح مورد نظر با دستگاه UV بر روی شیشه چاپ میشود.

شیشه سکوریت و لمینت رنگی


مزیت استفاده از شیشه های لمینت و سکوریت رنگی این میباشد که شما میتوانید آن ها را در تمام قسمت های ساختمان استفاده کنید. این شیشه ها انواع گوناگون مات و رنگی را شامل می شود. این شیشه ها علاوه بر زیبایی خاصیت عایق صوت و حرارت بودن را دارد. این شیشه ها در مقابل ضربه نیز دارای مقاومت ویژه ای هستند.

اصلی ترین کاربردهای شیشه دکوراتیو

زیبایی و طراحی منحصر به فرد این شیشه ها باعث شده است که بتوان از این مدل شیشه دکوراتیو در جاهای بسیار متنوع و مختلفی استفاده کرد. 

بسیاری از افراد از این شیشه‌ها برای راه پله، درب ورودی ساختمان، پارتیشن، دیوار و… استفاده می‌کنند. 

همچنین اگر شما فردی هستید که بسیار به ورود نور طبیعی به داخل خانه و یا محل کار علاقه دارید میتوانید به طرز بسیار زیبایی از این مدل شیشه استفاده کنید بر خلاف سایر مدل نورگیرهای قدیمی که طراحی سنتی دارند این مدل از شیشه ها میتواند طراحی بسیار زیبا و مدرنی را برای محل مورد نظر شما به دست بیاورد.

یکی دیگر کاربردهای بسیار گسترده شیشه دکوراتیو در ساخت درب و پنجره میباشد. 

در بسیاری از اوقات ممکن است در ساخت خانه شما از پنجره های شفاف استفاده شده باشد و از بیرون به داخل خانه دید داشته باشد و شما برای کور کردن این دید از پرده و یا کاغذهای مات استفاده کنید،در این صورت یکی از بهترین و زیباترین کاری که میتوانید انجام دهید استفاده از شیشه های دکوراتیو مات میباشد که علاوه بر کورد کردن دید از بیرون میتواند باعث زیبایی و مدرن شدن خانه شما بشود.

شیشه‌های رنگی و مات می‌تواند علاوه بر ورود نور طبیعی به منزل، امنیت بیشتری را برای شما ایجاد کنند. این نوع از شیشه‌ها برای محیط‌هایی نظیر حمام و سرویس بهداشتی نیز مناسب هستند و می‌توانید به عنوان دیوارهای جداکننده یا پارتیشن نیز از آن‌ها استفاده کنید.

باور اشتباهی که نسبت به شیشه های دکوراتیو وجود دارد این است که اغلب مشتریان فکر میکنند تنها کاربرد شیشه های دکوراتیو فقط برای زیباسازی محیط است در صورتی که این نوع طرز فکر کاملا اشتباه است.

شیشه های دکوراتیو دوجداره علاوه بر زیبایی میتواند عایق بسیار مناسب سرما،گرما،آلودگی صوتی و گرد و غبار باشد،که این مسئله اهمیت استفاده از شیشه های دکوراتیو دوجداره را دو چندان میکند.

در این مقاله کوتاه و کاربردی سعی بر این بود که شما خواننده گرامی با مزایا و معایب شیشه دکوراتیو آشنا شوید امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد.

شرکت جهان نما بالکن ارائه دهنده به روز ترین و با کیفیت ترین خدمات در حوزه بالکن شیشه ای،کابین دوش و نرده شیشه ای میباشد.

جهت هرگونه سوال میتوانید از طریق شماره تلفن های درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید


"نظرات معرفی انواع شیشه های دکوراتیو"

علی رستگار

سلام ،وقت بخیر،منظره بی نظیری برای ما ساختین،سالها بود بالکن بی استفاده بود اما با نصب شیشه تاشو توسط تیم حرفه ای شما ،بالکن ما الان یه اتاقک شیشه ای با ویو زیباس که زمستونها بیشترین استفاده رو ازش داریم ،بخصوص وقتی برف میاد،علی هستم مشتری قدیمیتون از چالوس

1401/04/08

"ارسال نظر"

پاسخ به

تماس با کارشناس

0912 958 6181

اینستاگرام واتساپ