نرده شیشه ای یا هندریل چیست و کجا کاربرد دارد؟ | جهان نما بالکن

شرکت مهندسی جهان نما بالکن

با 10 سال تجربه در زمینه تولید و نصب بالکن شیشه ای در ایران

شما اینجایید

  • 827

  • 1401/09/18

  • 0

نرده شیشه ای یا هندریل چیست و کجا کاربرد دارد؟

نرده شیشه ای یا هندریل چیست و کجا کاربرد دارد؟

دسته های مربوط:

نرده شیشه ای یا هندریل چیست و کجا کاربرد دارد؟

در این مقاله کامل و مختصر که توسط تیم جهان نما بالکن تهیه شده است،قصد داریم به معرفی نرده شیشه ای بپردازیم و اینکه در کجاها کاربرد دارد را بررسی خواهیم کرد.

نرده شیشه ای چیست؟

در صنعت ساختمانی که روز به روز شاهد پیشرفت های چشمگیری در بحث امنیت،کاربردی بودن و زیباسازی نما هستیم،یکی از این محصولاتی که امروزه کاربرد وسیعی پیدا کرده است نرده های شیشه ای میباشند.

نرده های شیشه ای که اسم های مختلفی هم دارند مانند جان پناه شیشه ای یا هندریل شیشه ای همان حفاظ ها و نرده های قدیمی میباشند که در ظاهر مدرن تر و زیباتری ارائه میشوند،جنس این نرده ها از شیشه سکوریت یا شیشه لمینت میباشند که شفافیت بسیار زیاد و نمای زیبا و مدرنی را به ساختمان شما میدهد.

امروزه نرده‌های شیشه‌ای، تبدیل به یک محصول خلاقانه و پیشرو در حوزه طراحی و معماری شده است و رقابت را برای متریال‌های قدیمی تنگ کرده است.

از مزیت های جالب توجه نرده های شیشه ای این میباشد که میتوان آن را چه در فضاهای تجاری یا چه در فضاهای مسکونی مورد استفاده قرار داد،که همین عامل برتری نرده شیشه ای نسبت به نرده های فلزی و قدیمی میباشد.

نرده های شیشه ای را میتوان در بالکن خانه،فضای پشت بام،استخرها،دور باغ یا باغچه،راه پله ها به کار برد که علاوه بر مزایایی که میتواند ایجاد کند مثل عایق صوتی و رطوبتی،این امکان را میدهد که نمای بسیار زیباتر و مدرن تری برای فضای منزل یا مجتمع خود بسازید.

نرده


اجزای نرده شیشه ای

در ادامه به اجزاها و یراق آلات به کار رفته در ساخت نرده شیشه ای میپردازیم تا آشنایی کاملی با این محصول جذاب و زیبا را به دست بیاورید.

1) شیشه

اصلی ترین و بیشترین بخش مورد استفاده در نرده شیشه ای را شیشه تشکیل میدهد،شیشه مورد استفاده در نرده شیشه به دو نوع شیشه لمینت و شیشه سکوریت تقسیم بندی میشود.

دلیل استفاده از شیشه های لمینت و شیشه های سکوریت این میباشد که نسبت به سایر شیشه های معمولی مقاومت بسیار بالاتری در برابر ضربه دارند و در صورت شکستن بر خلاف شیشه های معمولی هیچ گونه خطری برای جان افراد نخواهند داشت.

2)اتصالات

اتصالات مورد استفاده در هندریل شیشه ای یا همان نرده شیشه ای به سه دسته تقسیم بندی میشوند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند،که در ادامه به معرفی تمامی این اتصالات خواهیم پرداخت.

1)اتصالاتی که وظیفه نگهداری پنل شیشه ای را دارند

از مهم ترین اتصالات نگهدارنده می توان به پایه اسپیگات ( اسپیگوت)، فیکس پوینت (سینگل پوینت)، یوچنل اشاره کرد. این اتصالات از متریال استیل ضد زنگ 307 و آلومینیوم تولید می‌شود

۲ اتصالات یکپارچگی پنل شیشه ای

در نرده های شیشه ای به دلیل ارتفاع زیاد شیشه و ذات انعطاف پذیری آن لرزش دارند و منعطف پذیر هستند به منظور مقابله از اتصالات شیشه به شیشه و شیشه به دیوار استفاده می‌شود که مقاومت تک تک پنل های شیشه ای افزایش یابد.

نرده شیشه ای

مدل های نرده شیشه ای

در ادامه به معرفی برخی از مدل های بسیار پر طرفدار نرده های شیشه ای میپردازیم،تا در انتخاب خود اطلاعات کاملی داشته باشید.

1)فریم دار یا قاب دار

در مدل فریم دار پنل های شیشه ای در یک چارچوب کامل قرار میگیرند و توسط ستون فلزی از جنس آلومینیوم و یا استیل از هم جدا میشوند و به زمین متصل میشوند.
در بین تمامی مدل های ساخته شده مدل قاب دار از بین سایر مدل ها ارزان تر و اقتصادی تر هستند و این مزیت را دارا میباشد که رنگ ستون و قاب ها را بر اساس میل و سلیقه خود انتخاب کنید.

2)بدون قاب یا فریم لس

این مدل همانطور که از نامش پیداست بدون هیچ گونه قاب ساخته میشود و با استفاده از پایه هایی به زمین متصل میشود.

 از مزیت های بسیار جالب توجه نرده شیشه ای بدون قاب، می‌توان به در دید نبودن پایه‌هایِ نگهدارنده اشاره کرد که دید وسیع و بدون مزاحمتی را فراهم می‌کند به همین علت

نوع بدون قاب، هم مورد استقبال زیاد طراحان و مشتریان قرار گرفته است.

3)نرده شیشه ای اکسپوز

نحوه ساخت نرده شیشه ای اکسپوز به این صورت است که پنل های شیشه ای درون پایه یا شکاف های u شکل قرار میگیرند،این مدل نرده های شیشه ای بسیار زیایی و نمای خاصی را میدهند به این دلیل که نگهدارنده‌ها و پایه‌ها مخفی بوده و حالتی شبیه رویش شیشه از درون زمین را القاء می‌کند.

4)فیکس پوینت یا دکمه ای

نحوه ساخت و نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت به این صورت است که صفحات شیشه‌ای  با بست‌های دکمه‌ای شکل پایین‌تر از سطح زمین (بخصوص کنار راه پله‌ها و بالکن‌هایی که پهنای کمی دارند) نصب شده و نمای بسیار مدرن و زیبایی را به وجود می آورند.

5)نرده شیشه ای اسپیگات،اسپیگوت

نرده شیشه ای اسپیگات صفحات شیشه‌ای هستند که با دو شاخه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ به زمین پیچ می‌شوند. این نحوه نصب بسیار مناسب محافظ‌های کنار استخر و نرده‌های جدا کننده است.

مدل هایی که در بالا معرفی کردیم بخشی از انواع مدل های نرده شیشه ای میباشد،شما میتوانید نسبت به سلیقه و کاربردی بودن یکی از این مدل ها را برای ساختمان خود در نظر بگیرید.

شرکت جهان نما بالکن با داشتن تیمی متخصص در زمینه بالکن شیشه ای،کابین دوش و نرده شیشه ای و انجام پروژه های بسیار زیاد در سراسر کشور و جلب رضایت حداکثری مشتریان خود آماده ارائه مشاوره رایگان به شما خواننده گرامی میباشد.
اگر شما هم قصد دارید تا از هندریل یا نرده شیشه ای  بهره مند شوید و امنیت بالایی را برای فضای مورد نظر خود تامین کنید همین الان با شماره تلفن های درج شده در وب سایت جهان نما بالکن با متخصصان ما در ارتباط باشید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما عزیزان باشیم.

"ارسال نظر"

پاسخ به

تماس با کارشناس

0912 958 6181

اینستاگرام واتساپ