معرفی کامل کفپوش شیشه ای | جهان نما بالکن

شرکت مهندسی جهان نما بالکن

با 10 سال تجربه در زمینه تولید و نصب بالکن شیشه ای در ایران

شما اینجایید

  • 341

  • 1401/09/21

  • 0

معرفی کامل کفپوش شیشه ای

معرفی کامل کفپوش شیشه ای

دسته های مربوط:

معرفی کامل کفپوش شیشه ای

در دنیایی زندگی میکنیم که روز به روز سلیقه انسان ها به سمت زیبایی هرچه بیشتر حرکت میکند،این میل به زیبایی را امروزه در طراحی و معماری ساختمان ها،پوشاک و خودرو و سایر موارد شاهد هستیم.
در معماری مدرن و امروزی همیشه بر این سعی شده است که انسان بتواند از یک فضای بسیار زیبا با استفاده از عناصر مختلف نهایت لذت را ببرد.
یکی از این عناصری که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکند کفپوش شیشه ای است.
امروز شیشه بخش جدایی ناپذیر در دکوراسیون مدرن میباشد و با استفاده از عناصری مانند کفپوش شیشه ای،بالکن شیشه ای،نرده شیشه ای،شیشه های دکوراتیو و ترنسپرنت به ساختمان و فضای مورد نظر روح بخشید.
در این مقاله که توسط تیم جهان نما بالکن تولید شده است قصد داریم به معرفی کامل کفپوش شیشه ای بپردازیم.
کفپوش شیشه ای یکی از جالب ترین و زیباترین عنصری است که میتوان در طراحی دکوراسیون خانه یا محل کار از آن استفاده کرد و جلوه ای مدرن و بسیار زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.
جنس کفپوش های شیشه ای عمدتا از شیشه لمینت و یا شیشه سکوریت میباشد که به دلیل امنیت بالای آن قابلیت استفاده در ساختمان های مسکونی و تجاری را دارند.
در حالت عادی از کف پوش های شیشه ای  برای نشان دادن نمای خاصی که در زیر آن قرار دارد استفاده می شود،این نما میتواند گل و گیاه طبیعی و یا اشکال و تصاویر زیبایی باشد.

Floor glass

نحوه ساخت و میزان امنیت کفپوش شیشه ای

کفپوش شیشه ای مانند هر نوع راهروی دیگری اعم از بتن،چوبی و ... دارای امنیت و استحکام بسیار بالایی میباشد.
بعضی از افراد برای انتخاب کفپوش شیشه ای دچار شک و تردید میشوند،یکی از این تردید ها امکان لغزندگی کفپوش شیشه ای در هنگام خیس شدن میباشد.
کفپوش های شیشه ای از سه لایه شیشه لمینت ساخته میشوند لایه ای که روی سطح قرار میگیرد دارای بافتی است که امکان لغزش رو تا حد بسیار زیادی پایین می آورند.
همچنین میتوان در قسمت بالایی کفپوش یک لایه بافته شده به سبک شطرنجی ساخته شود که لایه ای ایمن به وجود می آورد.
شیشه هایی نیز وجود دارند که از آن ها با نام شیشه های بدون لغزش یاد می شود و با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. در ساخت آن ها از روش های شیمیایی استفاده می شود که شیشه را ضد لغزش می کند.
پوشش ضد لغزش در هنگام خشک بودن عملکرد خوب بسیار بالایی دارد و در موارد مرطوب بودن باید اقدامات احتیاطی انجام شود.
یک سطح چاپ شده روی شیشه نیز می تواند باعث بهبود چسبندگی و جلوگیری از لغزش شود.
مورد دیگر که میتواند باعث نگرانی افراد از بابت انتخاب کفپوش شیشه ای شود ضخامت و میزان امنیت آن است.
در هر پروژه ای باید نسبت به کاربری که آن محصول دارد شیشه مورد نظر توسط افراد متخصص انتخاب شوند،یعنی شیشه ای که برای بالکن شیشه ای استفاده میشود مطمئنا باید با شیشه ای که برای کفپوش شیشه ای استفاده شود فرق های زیادی داشته باشند چون نوع کاربری آن بسیار مهم است،پس انتخاب شیشه باید توسط افراد متخصص با دقت بسیار بالایی انجام شود.
مطابق استانداردهای جهانی جنس و ضخامت کفپوش شیشه ای باید از جنس شیشه لمینت سه لایه با ضخامت حداقل ده تا دوازده میلی متری استفاده کرد.
در مواردی میتوان از شیشه های نشکن حرارت دیده هم استفاده کرد ولی بهترین و مقاوم ترین نوع شیشه برای ساخت کفپوش های شیشه ای استفاده از شیشه های چند لایه لمینت میباشد که در مقاله معرفی شیشه لمینت به نحوه ساخت آن کامل اشاره کرده ایم و خواندن آن خالی از لطف نیست.
در واقع شیشه لمینت چند لایه میتواند نسبت به هر نوع شیشه دیگری حداقل تا پنج برابر فشار بیشتری را تحمل کند.

کفپوش شیشه ای

مزایای استفاده از کفپوش شیشه ای

1)زیبایی منحصر به فرد

مهم ترین دلیلی که افراد از کفپوش های شیشه ای استفاده میکنند این میباشد که زیبایی ظاهری و شفافیتی که شیشه برای این کفپوش شیشه ای به وجود می آورد می تواند المان بسیار جذاب و زیبایی در دکوراسیون خانه باشد.
میتوان برای دو چندان کردن زیبایی کفپوش های شیشه ای از نور پردازی هایی استفاده کنید تا با منعکس شدن نور های رنگی بر روی سطح شیشه ای زیبایی خیره کننده ای را تجربه کنید.

2) استفاده در سایز دلخواه

در ساخت کفپوش های شیشه ای شما هیچ گونه محدودیتی در ابعاد آن نخواهید داشت و میتوانید بر اساس نیاز خود این محصول را سفارش دهید

3 ) مقاومت بسیار بالا

دوام و طول عمر این کف پوش ها بسیار زیاد است و هزینه های جانبی نیاز نخواهد داشت. حتی با افتادن اشیای تیز بر روی آن مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد و تا مدت ها می توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید.

نحوه نگه داری از کفپوش شیشه ای

برای به دست آوردن نتیجه بهتر در تمیز کردن کف شیشه ای، استفاده از یک گردگیر نرم برای تمیز کردن منظم و روزمره شیشه ایده آل است.
برای تمیز کردن شیشه از پارچه نرم بدون پرز (از دستمال کاغذی استفاده نکنید) و پاک کننده شیشه ای غیر اسیدی و فاقد آمونیاک استفاده شود، محلول تمیز کننده را به آرامی روی شیشه اسپری کنید. پارچه را به آرامی روی سطح شیشه بکشید تا گرد و غبار و پرزها پاک شود.
برای مناطق آلوده تر، از حرکت دایره ای سبک برای از بین بردن آلودگی استفاده کنید. تمام سطوح قابل دسترسی شیشه را تمیز کنید.
به هرحال طول عمر کف پوش شیشه ای به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ساخت آن، میزان سطح برخورد پا و نوع نگهداری آن بستگی دارد. با این حال، شیشه ماده مقاوم و سختی است و راه رفتن روی پانل ها برای سال های طولانی پتانسیل بالایی دارد.
امیدواریم با خواندن این مقاله کاربردی که توسط تیم جهان نما بالکن تهیه شده است جواب سوالات خود را گرفته باشید.

"ارسال نظر"

پاسخ به

تماس با کارشناس

0912 958 6181

اینستاگرام واتساپ