معرفی استخر شیشه ای | جهان نما بالکن

شرکت مهندسی جهان نما بالکن

با 10 سال تجربه در زمینه تولید و نصب بالکن شیشه ای در ایران

شما اینجایید

  • 311

  • 1401/09/14

  • 0

معرفی استخر شیشه ای

معرفی استخر شیشه ای

دسته های مربوط:

معرفی استخر شیشه ای

در این مقاله جالب و مختصر که توسط تیم جهان نما بالکن تولید شده است به معرفی محصولی بسیار پر کاربرد و پر طرفدار خواهیم پرداخت.

استخرهای شیشه ای امروزه در صنعت ساختمان سازی و ویلا سازی یکی از آپشن های بسیار زیبا و لاکچری هستند که تقاضا برای آن هر روز رو به افزایش است.

استخر اگر به خوبی و زیبایی طراحی شود میتواند همیشه یک فضای عالی برای هر خانه یا ویلا باشد که دلیل استفاده از آن علاوه بر لذت بردن و شنا کردن،باعث زیبایی نمای خانه شما و همچنین بالا رفتن ارزش ملک شما میشود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ذوق و سلیقه مخاطب،استخرهای شیشه ای به سازه ای پر طرفدار در ساختمان سازی تبدیل شده است.

شیشه های مورد استفاده در استخر شیشه ای از مقاوم ترین و با کیفیت ترین شیشه های ساخته شده میباشد که بتواند در برابر فشار آب و همچنین ضربات مختلف و سنگین مقاومت بالایی داشته باشد.

همچنین می توان از شیشه برای ایجاد شفافیت استخرهای شنا و یا میتوان برای تبدیل آنها به استخرهای بینهایت ک آب از لبه آن عبور می کند ، استفاده کرد و به زیبایی هرچه تمام تر یک استخر شیشه ای بی نهایت داشته باشید.

در واقع استخر شیشه ای به استخری گفته میشود که در یک یا چند طرف آن از شیشه استفاده شده باشد،شیشه ها میتوانند در کف،دیواره ها،یا بخش کوچکی از فضای استخر استفاده شوند،که در نهایت نمای بسیار زیبا و لاکچری را به استخر میدهند.

بهترین و جالب ترین نکته استخرهای شیشه ای این میباشد که شما فکر میکنید هیچ دیواره ای وجود ندارد و میتواند به شما دید نامحدودی بدهد که همین مسئله باعث جذابیت این مدل از استخر ها شده است.

استخر های شیشه ای در ویلاهای تهران،شمال و اصفهان بسیار طرفدار دارند.

استخر شیشه ای

نحوه ساخت استخر شیشه ای

پر چالش ترین بخش ساخت این مدل،قسمت محاسبات،نصب و اجرا و تعیین ضخامت شیشه میباشد.

در واقع در بخش محاسبات باید موارد بسیار ریز و درشتی مثل محاسبات مکانیک سیالات ،مقاومت مصالح و مقاومت بارهای استاتیک ناشی از فشار آب با دقت بسیار بالایی انجام شود تا در نهایت شما بتوانید از داشتن یک استخر شیشه ای فوق العاده نهایت لذت را ببرید.

در ساخت استخرهای شیشه ای از فناوری FTL در ساخت شیشه های آن استفاده میشود،که همین عامل مقاومت هفت برابری نسبت به سایر شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان است.

هزینه ساخت استخر شیشه ای

قیمت این محصول زیبا و کاربردی میتواند به عوامل مختلف زیادی وابسته باشد که در ادامه به برخی از مهم ترین های آن اشاره میکنیم.

1) ابعاد استخر و تعداد لایه های شیشه در ساخت آن

2) نوع مدل استخر که کف شیشه ای یا دیواره شیشه یا همه قسمت ها شیشه ای باشد.

3) استفاده از نوع و جنس یراق آلات

این ها مهم ترین مواردی بودند که بر روی قیمت و هزینه ساخت استخر شیشه ای ارتباط مستقیمی دارند.

اما یکی از مهم ترین مواردی که میتواند هزینه ساخت آن را به شدت بالا ببرد،اشتباهات فاحش مانند نصب غلط و بدون دانش است که در ساخت استخر پیش می آید.


در خیلی از پروژه هایی که توسط افراد غیر متخصص انجام شده است ما شاهد این بوده ایم که استخر بعد از چند مدت فرم شیشه های خود را از دست داده یا به مشکلات آب بندی شدیدی مواجه شده است.

یکی از مهم ترین و پر رنگ ترین این اشتباهات مشکل آب بندی استخر در ناحیه اتصال به شیشه سازه میباشد که همین مورد میتواند در نهایت هزینه تمام شده ساخت استخر شیشه ای را برای شما حداقل دو برابر بیشتر کند. 

اهمیت آب بندی استخر شیشه ای


مشکل اب بندی استخر شیشه ای میتواند یک دلیل به ظاهر ریز و کم اهمیت داشته باشد.

در همه استخر ها برای حفظ بهداشت آب و سلامتی افراد برای ضدعفونی کردن آب از کلر استفاده میشود تا باکتری های موجود در اب را خنثی کند.

در خیلی از موارد به دلیل استفاده از چسب های معمولی برای شیشه های استخر،کلر به مرور زمان تمامی چسب ها را از بین میبرد و همین علت باعث میشود که آب از استخر شما همیشه تخلیه شود و شما در نهایت مجبور میشوید تمام سازه خود را از اول بازسازی کنید.

پیشگری از بروز این مشکل بسیار ساده است.

استفاده از چسب های پلی اورتان آلمانی که یک چسب سیلیکونی است و خاصیت آنتی باکتریال دارد و مقاومت بالایی در برابر خورندگی دارند.

نحوه استفاده صحیح از این چسب ها در حین اجرای پروژه و آب بندی استخر شیشه ای بسیار اهمیت دارد.

در واقع این چسب ها باید در پنج مرحله جداگانه استفاده شود.

کاربرد طلق در استخرهای شیشه ای

مهم ترین مزیت استخرهای شیشه ای نسبت به استخرهای شیشه ای شفافیت بسیار بالای آن است، اما ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه موادی باعث شفافیت ابن نوع استخر لاکچری و زیبا میشود.

پاسخ آن استفاده از طلق trosifol میباشد،که مابین لایه های شیشه لمینت در کف و دیواره های استخر مورد استفاده قرار میگیرد.

جنس شیشه استخر 

تقریبا نود درصد این مدل استخر را شیشه تشکیل داده است،در نتیجه استفاده از یک مدل شیشه ای که بتواند ایمنی،شفافیت و زیبایی را به همراه داشته باشد بسیار مهم است.

در ساخت استخرهای شیشه ای از مدل شیشه لمینت استفاده میشود چرا که ابن نوع شیشه ها به دلیل مقاومت زیاد میتواند در برابر خرد شدن ناشی از فشار آب مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد،شیشه های لمینت نوعی شیشه های سه لایه میباشد از این سه لایه ساخته شده دو لایه آن را ورق شیشه و یک لایه را pvb تشکیل داده است.

شیشه های لمینت به دلیل امنیت بسیار بالای آن ها کاربردهای وسیعی دارند و از آن در پنجره های دو جداره،بالکن شیشه ای،استخرهای شیشه ای و ... استفاده میشود.

در ادامه به معرفی برخی از مدل های پر کاربرد شیشه های لمینت میپردازیم.

استخر شیشه ای لمینت

لمینت امنیتی (Securityglas)

این نوع شیشه لمینت دارای لایه های پلاستیکی PVB تخصصی است که مقاومت بالایی در برابر نفوذ ارائه می دهند. لمینیت باعث کاهش دید نمی شود و فرد می تواند با وضوح بیشتری از هر زمان دیگری شیشه را ببیند. به طور گسترده ای در چراغ های سقف ، سایبان ، پنجره ها ، شیشه های سقفی ، نورگیرها ، گنبدها ، دیوارهای بالابر شیشه ای و البته در مناطق شیشه ای استخر شنا استفاده می شود.

والوگلاس (ValuGlas)

این یک شیشه چند لایه تقویت شده با حرارت است که مقاومت و دوام فوق العاده ای در ساختار ایجاد می کند. بدون اعوجاج است و دارای یک لایه لایه PVB 1.14 میلی متری است. مجدداً در درها ، پنجره ها ، راه پله ها ، چراغ های سقف ، سایبان و شیشه نیز استفاده می شود.

لمینت سکوریتی پلاس (Securityplus)


این نوع شیشه لمینت از همه قوی تر است و مقاومت آن تا پنج برابر بیشتر از مواد لمینیت معمولی است. این یک لایه تقویت شده  را به کار می گیرد که به شما امکان می دهد بدون پشتیبانی زیاد از ثبات ساختاری بی نظیر برخوردار شود. این برای طراحی سازه هایی استفاده می شود که در برابر طوفان و مقاوم در برابر انفجار مقاوم هستند و می توانند فشارهای زیادی را تحمل کنند. شیشه نیز با وجود سالها استفاده تمیز و شفاف باقی مانده است.

در این مقاله کاربردی که توسط تیم جهان نما بالکن تهیه شده است سعی بر این بود تا اطالاعات کامل و جامعی برای شما مخاطب گرامی تهیه کنیم.

اگر شما هم به فکر داشتن یک استخر زیبا در ویلای خود هستید و نگرانی بودجه ندارید بهترین و زیباترین انتخاب ممکن میتواند استخر شیشه ای باشد که هنگام شنا نهایت لذت را از استخر خود ببرید.

"ارسال نظر"

پاسخ به

تماس با کارشناس

0912 958 6181

اینستاگرام واتساپ